دور الإعلام التربوي في الترويج للمؤسسات التعليمية الخاصة على منصات التواصل الاجتماعي - منصة فيسبوك إنموذجاً
PDF

الكلمات المفتاحية

المؤسسات التعليمية
الإعلام التربوي
التواصل الاجتماعي
منصة فيسبوك
الترويج للمؤسسات التعليمية
المؤسسات التعليمية الخاصة

الفئات

كيفية الاقتباس

عامرة علي جمعة. (2022). دور الإعلام التربوي في الترويج للمؤسسات التعليمية الخاصة على منصات التواصل الاجتماعي - منصة فيسبوك إنموذجاً. مجلة آداب الفراهيدي, 14(50), 189–203. https://doi.org/10.51990/jaa.14.50.1.11

الملخص

تسلط هذه الدراسة الضوء على أهمية الإعلام التربوي ودوره في الترويج للمؤسسات التعليمية الخاصة من خلال استخدامه لمنصة فيسبوك.
وتطرح الدراسة هذه الإشكالية نظراً لأهمية منصات التواصل الاجتماعي في الترويج للمؤسسات على اختلافها، والمساهمة في دعم العملية التعليمية من خلال الاستخدام الأمثل للإعلام التربوي في تلك المؤسسات.

https://doi.org/10.51990/jaa.14.50.1.11
PDF

المراجع

Al-Dulaimi, Abdul Razzaq, 2011 AD, Educational Media, Dar Al Masirah, Amman.

Rashwan, Ahmed, 2010, Education and Society: Studies in the Sociology of Education, University Youth Foundation, Alexandria.

The hyena, Refaat, 2007 AD, Educational media: its collection and authentication, Dar Al-Fikr, Amman.

Aboud, Harith. Hamdi, Narges, 2009 AD, Educational Technology, Wael Publishing House, Amman.

Atallah, Shaker, 2011 AD, Media Institutions Department, Osama House for Publishing and Distribution, Amman.

El-Naggar, Farid, 2019 AD, Universities Administration with Total Quality, Ipatrick for Publishing and Distribution, Cairo.

Caplan, F. "The National Educational Quality Initiative." Quality Progress publisher. USA, 1992, P: 32.

Hudson, Matthew. "What Is Social Media". The Balance Small Business website, 23 June 2020, Reviewed at 20 October 2021: https://www.thebalancesmb.com/what-is-social-media-2890301.

Harizi, Musa, a critical study of some descriptive curricula, a research study, the Journal of Humanities and Social Sciences, No. 13, 2013 AD, Algeria.

Radi, Muhammad, The reality of marketing the quality of educational services, an applied study, College of Mass Communication, Al-Mamoun University College, Baghdad, 2010.

Zahra, Fadloun, The Role of University Media in Academic and Professional Guidance for Educated Human Resources: A Field Study at Larbi Ben Mhidi University in Oum El Bouaghi, Journal of the Researcher in Humanities and Social Sciences, Issue 17, 2014, Algeria.

Psychology, Nile, the role of the media in making the mental image: the image of women in Arab cinema as a model, Al-Hikma magazine, issue ten, 2012 AD, Baghdad.

Nasser, Hasna, the importance of Facebook marketing and advertising campaigns for your brand, Expand Cart website, February 25, 2020, accessed October 20, 2021: https://cutt.us/lbSzb.

Creative Commons License

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.